Pořád on-line? 6 kroků jak se odpojit a nakopnout se energií

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Na jednu stranu máte chuť vzít telefon a schovat ho do krabice od bot a tu někam hluboko zahrabat. Na druhou stranu už teď víte, že pravděpodobně dnes večer po něm sáhnete, abyste mohla přes FaceTime zavolat své nejlepší kamarádce. Musím ještě napsat email, zprávu, zavolat, vyřídit, jen koukám na Instagram… Kolik výmluv na naší každodenní závislost na telefonu používáte vy? Ano, v dnešní době není jednoduché si telefon prostě vypnout. Těžko by se vám to vysvětlovalo v práci, vaše rodina by zešílela strachem, co se vám kde stalo. V neposlední řadě vaše kamarádky by si myslely, že jste na ně naštvaná, a k tomu ještě zmeškáte všechny balíčky od kurýrů. Vykašlete se na krabici od bot, není potřeba dělat tak drastické kroky. Stačí, když si prostě pravidelně vyhradíte čas, kdy vás nebude zabavovat televize, telefon, tablet ani počítač. Kdy prostě raději sáhnete po klasické knížce, deskové hře nebo si vychutnáte čas  se hýčkat při horké koupeli.

1. Dospěte se!

Celý týden běháte z práce a rovnou se vrháte na vyřizování osobních věcí. Nestíháte se ani chvíli vydechnout? Známe to asi všichni, ale dlouhodobě je extrémní tempo velice škodlivé, a mohlo by nám poškodit zdraví. Nehledejte výmluvy, proč si nemůžete najít chvíli pro sebe, protože pokud vám vypoví zdraví, nebudete stíhat pak ani základní potřebné věci. Pokud přes týden nezvládáte spát alespoň 6 hodin denně, pak si minimálně o víkendu vyhraďte den , kdy chybějící hodiny dospíte. Nezapomeňte na to, že spát byste měli v dobře odvětrané místnosti, na kvalitní matraci a příjemném povlečení. Zkuste nasadit masku na obličej a protáhněte si váš čas na relaxaci až do poledních hodin.

2. Zelená síla

Jste ráda, že stíháte každodenní úkoly a tak vás ani nenapadne, že byste měla čas na starost o květiny? Pokud je vaší jedinou zelení zbytek uhynulého fíkusu někde v rohu, pak určitě nastal čas si povědět proč byste měla zapracovat na změně. V roce 1989 proběhla slavná studie NASA, která zjistila, že většina pokojových rostlin dokáže z našeho domácího ovzduší odstranit mnoho toxických látek a těkavých organických sloučenin způsobujících rakovinu. Formaldehyd a benzen jsou dvě z těchto sloučenin. O jakém čísle se bavíme? Na každých 10m² bychom měli mít alespoň 2 rostliny. Čím větší a listnatější, tím lepší. Výpočet si už zvládnete udělat sami podle velikosti vašeho bytu.

3. Nezapomínejte relaxovat

Vytvořte si večerní rutinu kdy jasně zakončíte svůj pracovní den. Všechny elektronické zařízení, a to zejména pak telefon, vypněte nebo dejte do nočního režimu a nezapínejte je až do dalšího dne. Pokud máte problém s ukázněností, pak je nechte v jiné místnosti. Jde o to fyzicky a emocionálně si dát určitý odstup. Mít ještě něco jiného na práci, ​​například meditační cvičení, vám může dát další motivaci k vypnutí a navíc to prospěje k lepší relaxaci a přípravě ke spánku.




4. Hrajte

Kdy jste si naposled do postele vzali místo telefonu knihu? Pokud si nemůžete vzpomenout, pak je na čase to změnit. Denně toho přečteme na našem displeji opravdu hodně, ale čas na knihu si najde málokdo. Zkuste vyrazit do knihkupectví a najít si, co by mohlo právě vás chytnout více než elektronické zařízení. 

Pokud jste jednou z výjimek, která stále u čtení klasických knih zůstala, pak zkuste přidat třeba psaní nebo malbu. Nemusíte očekávat Pulitzerovu cenu nebo světovou výstavu. Piště a malujte si jen tak pro sebe a třeba opravdu objevíte talent, o kterém jste do teď nevěděla.

5. Čtěte, piště, malujte - prostě tvořte

Jak často projíždíte Facebookem, Instagramem nebo Pinterestem a jen tak bezmyšlenkovitě koukáte na to, co dělají vaše známí, rodina nebo celebrity, které sledujete? Zajímavosti z okolí nás určitě baví, zkuste ale omezit i tento digitální čas a namísto toho si trochu potrénovat mozek a strávit reálný čas s kamarády nebo rodinou. Určitě to oceníte všichni a novinky, které zjišťujete online si tak můžete říct napřímo!

 

6. Tajemství koupelí

Vlastně to není ani žádné tajemství. Lidstvo ví o prospěších koupelí už tisíce let. Napříč kulturami, stoletími i tradicemi se různým druhům koupelí oddáváme z mnoha důvodů. Pokud vynecháme ty rituální a očistné, pak je bezesporu relaxace jedním z těch nejdůležitějších. Výmluvy opět stranou! Najděte si minimálně jeden den v týdnu, kdy si napustíte horkou vanu plnou vůní a prospěšných přísad, které vám zrelaxují nejen tělo, ale i mysl.




Regenerační sůl z růžového jezera - 39 Kč

Díky soli do koupele z Růžového jezera (Pink Lake Salt) si teď můžete dopřát doslova blahodárnou koupel s pocitem jako v lázních. Regenerační koupel s pomerančovou vůní Vám příjemně zregeneruje celé tělo. Je bohatá na minerály – hořčík, vápník, draslík a stopové prvky (např. železo, brom). Dále je obohacena o shea máslo a pomerančové a hřebíčkové silice. Příznivě působí na kůži a malé i velké klouby.

Relaxační sůl z růžového jezera - 39 Kč

Díky soli do koupele z růžového jezera (Pink Lake Salt) si teď můžete dopřát doslova blahodárnou koupel s pocitem jako v lázních. Její uvolňující účinky Vám zpříjemní chvíle ve vaně.​

Osvěžující sůl z růžového jezera - 39 Kč

Díky eukalyptové soli do koupele z růžového jezera (Pink Lake Salt) si teď můžete dopřát doslova blahodárnou koupel jejíž vůně Vás příjemně osvěží.

Přihlašte se k odběru novinek na našem blogu!

Úspěšně jste se přihlásili k odběru novinek. Děkujeme!