Dehydratovaná pleť? Jak ji po letních dnech dodat šťávu?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Skvělá pleť je taková, která má dostatek hydratace: je vláčná, pevná a zářivá. Ať už máte ve stylu se ráno líčit nebo jste většinu dní bez make-upu, a zda vaše pokožka inklinuje k mastnější nebo suché, existuje pár kroků, které vám pomůžou, aby vaše pleť vypadala zdravě a vy jste se v ní cítila příjemně po celý den.

Správné složky v kosmetice, kterou používáme, pomáhají budovat a udržovat vlhkost v kůži – kyselina hyaluronová je skvělým příkladem, protože je to přírodní hydratační látka, která je přirozeně obsažená v lidském těle v poměrně vysoké koncentraci. Díky své jedinečné schopnosti vázat na sebe extrémní množství vody (až tisícinásobky své hmotnosti – neexistuje žádná jiná látka, která by toto dokázala) je tak klíčovou složkou k hydrataci a regeneraci. S přibývajícím věkem se však obsah kyseliny hyaluronové v pokožce výrazně snižuje, a díky tomu dochází k její dehydrataci, ochablosti pokožky a potažmo tvorbě mimických a hlubších vrásek. Další ze složek, které nám pomáhá v boji proti vysušené pleti, je Shea máslo. Když se tyto bohaté oleje z ořechů stromu dostanou do pokožky, vytvářejí hladkou a jemnou bariéru, která utěsňuje vlhkost. Hydratační účinek pak trvá několik hodin a pomáhá naši pleti v celodenní hydrataci.

Age Defying Crean 50 ml - 1549 Kč

Krém s kompletní ochranou před vráskami. Jemný krém, který hned na první dotek zanechá hydratovanou a vyživenou pokožku. Příjemná vůně Karité másla. Je vhodný pro všechny typy pokožky včetně citlivé pleti, což z něj činí i šetrný oční krém na tenkou citlivou pokožku v očním okolí.

Aktivní látky:

Není to však jen kosmetika, která udržuje naši pleť takové kondici, po jaké toužíme. Důležité je myslet na pravidelný pitný režim, který je nepostradatelným prvkem hydratované pokožky. Hydratace se mění ze dne na den a dokonce i během dne. Existuje mnoho indexů hydratace. Nejlepší metoda, jak zjistit hydrataci je jednoduchá a hlavně vědecky prokázaná. Pro průměrného člověka se doporučují tři ukazatele: žízeň, barva moči a změna tělesné hmotnosti.

Žízeň: Když máte žízeň, máte již 1-2% dehydrataci.

Změna tělesné hmotnosti: Sedm po sobě jdoucích dnů se hned po probuzení važte. Spíše než svoji váhu hledejte tři podobné tělesné hmotnosti – toto je vaše základní tělesná hmotnost. Do budoucna zkontrolujte tělesnou hmotnost a zjistěte, zda se změní. Litr je kilo na celém světě – takže pokud je vaše tělesná hmotnost o jedno kilo nižší než vaše základní váha, jste dehydratovaná o jeden litr tekutin.

Barva moči: Můžete použít graf nebo odhadnout barvu moči. Pokud je moč bledě žlutá nebo barvy slámy, znamená to, že vaše tělo uvolňuje vodu a moč je zředěná; jste dostatečně hydratovaní. Pokud je moč tmavá, vaše tělo zadržuje vodu a to znamená, že musíte pít více. Pokud je vaše moč čistá pokaždé, když ji změříte, nebo několikrát týdně, pravděpodobně pijete víc, než ve skutečnosti potřebujete.

Další způsob, jak přemýšlet o těchto třech metodách, je Vennův diagram. Žízeň je jedním z kruhů, tělesná hmotnost je druhá a moč je třetí. Pokud všechny tři indikují stejnou věc – že jste dehydratováni – je velmi pravděpodobné, že jste opravdu dehydratováni.

Přihlašte se k odběru novinek na našem blogu!

Úspěšně jste se přihlásili k odběru novinek. Děkujeme!